Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
  • Drukuj

Barrancas del Cobre czyli pociąg(ający) Meksyk

chW zamierzchłych czasach 6 rzek swoim wartkim nurtem wyrzeźbiło grupę kanionów strzelistych na 1400 metrów. Chemia, matka natura i czas pomalowały je na miedziano i zielono a na końcu osiedlili się ludzie. Dużo, dużo później postanowiono zbudować kolej i tak oto w skrócie powstała jedna z największych i najpiękniejszych a zarazem ekscytujących atrakcji Meksyku, podróż koleją przez Miedziany Kanion i pasmo górskie Sierra Madre Occidental.

barrancas

 

Barrancas del Cobre, jak brzmi hiszpańska nazwa ma około 50 km długości i wchodzi w skład wspomnianej już grupy kanionów rzeźbionych przez wody sześciu różnych rzek, które ostatecznie łączą się w jedną, Rio Fuerte by znaleźć ujście w Morzu Korteza. Miedziany Kanion, mimo iż mniej znany od Kanionu Kolorado jest od niego głębszy. Znajduje się w południowo-zachodniej części stanu Chihuahua w północnym Meksyku i jest piękny. Nic dziwnego, że każdego roku tysiące turystów z całego świata decyduje się na podróż pociągiem po tej malowniczej trasie. W ciągu 16 godzin podróży mijamy 85 tuneli i pokonujemy aż 37 mostów na długości 673 km. Niektóre odcinki biegną na wysokości 2400 metrów n.p.m. a widoki na góry Sierra Madre i mijane doliny zapierają dech w piersiach. Najsłynniejszym punktem widokowym na tej trasie jest Divisadero, jednak na całej długości przejazdu zdjęcia, jak to mówi, robią się same. Bogata flora i fauna terenów, przez które prowadzi trasa oraz ich rdzenni mieszkańcy z plemienia Tarahumara lub Rarámuri (znani jako wyjątkowi biegacze), którzy rozkładają w jej pobliżu swoje stragany z jedzeniem i rzemiosłem sprawiają, że podróż, jak i sam Meksyk na długo zapadają nam w pamięć.

krata-sepia

 

Sama idea wybudowania kolei w tej części Meksyku swoje początki bierze w końcu XIX wieku, jednak na skutek trudnego ukształtowania terenu, problemów finansowych i rewolucji w Meksyku na przełomie wieków, budowę ukończono dopiero w 1961 roku. Od tego czasu Ferrocarril Chihuahua al Pacifico, Pacyficzna Kolej Chihuahua znana również jako El Chepe są głównymi liniami kolejowymi w północno-zachodnim Meksyku i ważnym środkiem transportu dla licznych mieszkańców łącząc miasto Chihuahua , Los Mochis, Creel, Sinaloa i port Topolobampo.

kratachepe

 

Jeśli ktoś planuje podróż El Chepe przez Miedziany Kanion powinien wiedzieć, że kursują kilka dni w tygodniu dwa pociągi i do wyboru są dwie opcje. Pierwsza opcja to pociąg wolniejszy i tańszy, którym podróżują lokalni mieszkańcy. Ma 15 oficjalnych przystanków i zatrzymuje się na życzenie wszędzie tam, gdzie jest to konieczne, więc podróż może trwać znacznie dłużej nić 16h(szczegóły i ceny pod tym linkiem http://www.chepe.com.mx/english/servi/econo.html). Drugą opcją jest pociąg, który kursuje codziennie, szybszy ale i kosztowniejszy z bezpośrednimi połączeniami i tym w większości podróżują turyści kursuje na trasie z Los Mochis do Chihuahua biegnie przez El Fuerte , Temoris , Bahuichivo , Posada Barrancas , Divisadero i Creel i kilka innych miejscowości (szczegóły i ceny pod tym linkiem http://www.chepe.com.mx/english/servi/prime.html). El Chepe to ciekawy pomysł na poznawanie Meksyku i jego pięknych rejonów dla każdego kto lubi podróże koleją i nie tylko, w niesamowitych i wyjątkowych okolicznościach przyrody. Zapraszamy!

Katarzyna Huminiak-Kozłowska

 

 

Share Button